NYC

New York i ord är svårförklarat.. Man blir lika tagen varje gång man går utanför porten av hur högt allt är och vilket tempo allt har. Man lurar sig att det ska va lätt att få tag i taxi, störta bluffen som finns. Det sitter nån jävel i varenda gul bil. Alla klassiska turistställen är fyllda med asiater och svenskar som tar kort. Men allt är värt att se! Empire State, Central Park, ground zero, strawberry fields, time square, carries trappa.. Jaa men allt du får upp när du googlar NYC. 

Min fina vän Steve tog med oss ut och visade oss nattlivet, klubbar fyllda med VIP-bord, cranberry vodka och hiphop. Den killen alltså, tur att man har honom. 

Jag tog med mig tjejerna till min favorit restaurang Buddakan där maten är magisk. Men vi fann även en ny pärla, La Esquina. Ett minst sagt spännande ställe med himla god mat! 

Men det går fort när man har roligt och lika fort som vi landa lyfte vi igen. Dock med något tyngre resväskor. Den här gången kommer det dock inte dröja lila länge innan jag åker tillbaka. Hade jag fått välja själv, hade jag inte kommit hem. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0