DAGENS BÄSTA STUND

Nästan varje morgon påväg till jobbet hamnar jag i samma vagn som "se upp för dörrarna, dörrarna stängs"-gubben, dom flesta som åker Farsta tuben vet nog vem jag menar. Jag är också alltid supersugen på kaffe, arg för att det aldrig finns sittplats. Irriterad på att människor luktar äckligt, hur kan man lukta lurk redan innan man ens har kommit till jobbet?! För mig är det obegripligt, snusk. 

Men nångonstans på vägen mellan Slussen och Gamla stan så mjuknar jag. Då tar kärleken till staden över, man tittar ut och ser hur Stockholm vaknar. Jag ler och blir glad om det är sol och flinar med hjärtlig skadeglädje om det regnar. 

Men det bästa av allt på resan till jobbet, oavsett väder och humör är precis när jag hoppar av. Då ringer jag och morsar på mormor. Önskar godmorgon, checkar av läget, kollar planerna för dagen och myspratar en snabbis. 5 min och dagen är påbörjad på bästa sätt. Den damen alltså. Världens bästa människa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0