LA SVAR

Emma Om: BFF
Hej! Visst studera du i Los Angeles förut? Jag undrar isåfall hur du hade råd med detta? Och hur du tänkte kring kostnaderna? Och vilka kurser gick du? Var man tvungen att ha speciella betyg i vissa ämnen för att plugga, ex MVG i Engelska? Har nämnligen funderat på att studera i Los Angeles, Santa Monica Collage, skulle vara kul o höra från någon som har dem erfarenheterna!:-)
 
 
Svar
Hej Emma! Joo men visst, var där från augusti 2011 till juni 2012 och studerade på Santa Monica College i LA. Jag pluggade lite blandade kurser för att känna på lite vad jag har lust att utbilda mig som här hemma i Svea. Tog bland annat kurser inom foto, grafisk design, marknadsföring och konst. 
 
Jag finansierade mina studer med CSN och besparingar, CSN täckte upp det mesta med studiekostnaderna och besparingarna fick stå för allt skoj. Just på SMC var intagskraven VG i engelska, ett personligt brev och sen godkänt på antagningsproverna. Ett antagningsprov med en läsförståelsedel, en skrivdel och en matte del. Sen fick man söka kurser baserat på sina provresultat. Så om du t.ex. får ett lågt betyg på matte delen på antagningsprovet fick du bara söka enklare mattekurser osv. 
 
Mitt tips till dig är att spara pengar, ta hjälp av en SYO på någon organisation som hjälper dig med utlandsstudier och sen SÖÖÖÖK! Du kommer inte ångra dig. Året i LA är det bästa jag någonsin gjort, det går inte att inte älska den staden. 
 
Lycka till! :) 

Kommentarer
Postat av: Emma

Taaaack så mycket för svar! Blir otroligt inspirerad, hoppas verkligen på att kunna studera där!:-)

2013-06-02 @ 23:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0