WEEKEND

Snabb summering av helgen. 
 
Fredagen bestod av häng med mormor och morfar under dagen och en smarrig middag som avslutades med ost och vin på kvällen med mamma. Vidare från soffan och in till Sylvia där vi träffade upp några av våra finaste smid-killar. Vi slurpa i oss en öl eller två och skutta sedan ner till Håpes där vi konstaterade att vi var betydligt nyktrare än alla andra. Men onykter eller inte så är det kul att mingla runt och träffa alla finingar. Vid två snåret fick jag, Ems och Simon skjuts hem av mamma Åsa. Snälla mamma Åsa som till och med ställt klockan för att komma och hämta från krogen, hur snäll får man bli?! 
 
Lördagen bjussade på sovmorgon innan en del av fina släkten kom på påskmiddag. Urmysigt, ännu mysigare då lilla Alex är hemma. Min minsting till kusin, 4 månader och helt bedårande. Han precis som jag är helt såld på morfar och så fort morfar skrattar, kiknar lillen och brister ut i skratt. Han skickades runt middagsbordet som ett gossedjur och alla satt och gulla med honom i knät. På kvällen kom Ems över och vi satt och småförade med mamma och pappa. Vi blandade drinkar, drack vin och käka ost och kex. En lugn förfest helt enkelt. Vid 12 snåret tog Ems och jag en taxi in till stan, vidare in på Håpes självklart och där dansade vi heeela kvällen. Var massa roligt folk ute och jag stötte ihop med en hel hög härliga människor. Vid stängning rulla vi iväg med Hence och grabbarna på efterpärla och jag kröp inte ner i sängen fören stax efter 6.. Uuuhhf. 
 
Ett par timmar senare väcktes jag av ett samtal från Gaba, det vankades brunch och yatzy i solen på deras altan. Var mysigt att få träffa hela familjen igen, känns som det var månader sen sist. När dom sen drog vidare på påskmiddag drog jag mig ner på stan för lite egentid. Passade på att fixa naglarna och fönstershoppa en stund innan Ems mötte upp mig. Vi tillsammans mötte sedan upp gänget från gårdagens efterpärla och garva åt allt knäppt. Sen åkte jag faktiskt bara hem och umgicks med familjen, vi styrde upp årets första grillning och degade i soffan. peeerfekt. 
 
Måndagen inleddes med match, Adams lag spelade mot City. Det resulterade dessvärre i förlust men var ändå kul att se grabbarna lira igen. Skulle sen ha mött upp min b boy john men herrn hann åka och jobba innan jag var klar. Men fick i alla fall in min lunch med tjejerna. Mötte upp Jossan, Sassa, Jessica, Mallan, Carro och Lollo för en snabblunch och babbel. Kändes lite som förut när alla alltid träffades och fika efter skolan, tänk va bra vi hade det.. wow. Hann även med ytterligare en kaffe ihop med Malin, Bali och Rob innan jag tog tåget tillbaka till Stockholm. Malin och Bali är hemma på semster från LA så om en månad blir det tvärt om! Då är det jag som kommer till dom istället, känns ju absolut mer än bra! 
 
Ett kort inlägg blev låååååångt. Men jaa, tack för helgen alla inblandade. Intensiv men jävligt bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0