MONDAY

Har precis tuggat i mig en smarrig tonfisksallad tillsammans med tjejerna. Vi har varit och veckohandlat och plockat iordning lite i lägenheten, behövdes.

Har haft en lång dag i skolan, den första lektionen är lite seg då jag redan kan grunderna i Illustrator men ändå måste göra alla tråkövningar. Blev klar med color-wheel uppgiften i samma stund om läraren skulle sätta igång och visa uppgiften på tavlan.. King är man. Andra lektionen var i alla fall väldans trevlig då vi spenderade 4 timmar med skissande av former och byggnader. Jag gillar att rita, det är sådär härligt rogivande på något sätt. Min grej helt enkelt, måste bara träna upp fantasin sen så! Jag älskar läraren i min skiss kurs för övrigt, han är en gammal knäpp krigsveteran som är pågränsen till elak mot vissa elever. Men han ber oss ta allt han säger med en klackspark så vi får helt enkelt fnissa bort det och ta det med en nypa salt. Jag rådiggar honom i alla fall!

Nu sitter mina fina rumskamrater i soffan och kollar serier medan en annan som inte följer något får fördriva tiden på heltäckningsmattan tillsammans med alla hårtussar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0