"answer"

Tänkte passa på att svara på Sannas kommentar ang mina studier i USA.

Hej Amanda :) verkar som att ni har det supergrymt
Simon & jag kommer förmodligen åka till USA om ett år och hade lite funderingar ang. skolorna. Kör ni fristående kurser bara, inga program? Var det lätt att hitta och fick ni bra hjälp någonstans i Sverige innan..? Studentvisum som gäller? Dyrt? Stipendium? Och vad läser ni? Såg grafisk design, photoshop & datakurs.
Kram Sanna

Jag pluggar på Santa Monica Community college i Los Angeles, här läser jag fristående kurser. Men jag kan själv plocka ihop ett helt program om jag väljer att läsa 2 år. Dock måste jag då även inkludera en del grundämnen t.ex. matte och engelska som är måsten för att kunna plugga vidare på ett universitet. Jag har planerat att läsa 1 år men funkar allt med skolan bra så stannar jag kvar. Min första termin läser jag foto, grafisk design, photoshop och marknadsföring. Nästa termin är oklar, men under hösten ska kurser väljas och just nu känns det som att jag nog kommer fortsätta med grafisk design och sen även välja till någon art kurs! Jag trivs som fisken i vattnet och har nästan ingen hemlängtan alls, så det känns som jag blir kvar här ett tag! 

Jag tog hjälp av Kilroy, men jag skulle väl nu i efterhand egentligen inte rekommendera det. Jag och tjejerna fick väldigt mycket problem med alla kurserna vi fått hjälp att välja när vi väl kom ner. Så mitt tips till er vore nog att antingen försöka söka direkt via skolan eller om ni vill ha hjälp så gå via någon organisation. Kilroy funkar men låt dom inte hjälpa er att välja kurser, be då skolan om hjälp istället!!

Jag har studentvisum som räcker fram till 2016 och har tagit ett utlandsstudielån via CSN. Ingen av oss tjejer som är här har något stipendie, men det skulle verkligen underlätta så om du får möjlighet - sök det! 

Hoppas du fick lite hjälp på vägen! :)
Kram


Kommentarer
Postat av: Sanna Ek

Tack Amanda :) kanoners! Härligt att du trivs så bra, tror vi kommer göra det med.

2011-09-21 @ 00:56:25
URL: http://sannaaek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0