Extacy, pizza och yatzy, någon?

Visste du att Exstacy var lagligt fram till slutet utav 80talet? I staterna så myste familjer hemma på E som om det vore chips och det ansågs vara helt normalt. Usch tänker du! Men hade det varit 1982 så hade du tryckt "gilla" när familjen Olsson lägger upp en sån statusuppdatering.

Idag tycker du annorlunda, för att nån har sagt det till dig!
Jag saknar den tiden då jag var en liten snorunge, då livet var superenkelt och folk klädde sig i brunrutiga kavajer med läderlappar på armbågarna, och det var det absolut hetaste, det bara var så..utan att jag brydde mig om varför!

Tyvärr så tänker jag mer idag. Idag skulle många hellre skjuta sig i foten än att ta på sig någonting som var så fet-inne under tidigt 90-tal. Jag blir stressad över det...

Hur vet vi att vi tycker vad vi tycker? Att allt fult är fult..
Du skulle lätt dricka shai-te även om det smakade huggorm och åka segway på autobahn fast du va blind, om rätt snubbe sa åt dig att göra det!
Vi tycker vad folk säger åt oss att tycka, för det är mycket säkrare så. När man va liten var det pappa, nu är det någon annan som visar hur vi ska funka, en substitut-pappa. Jag tror starkt att någon med mycket pengar som dyker upp fler än 8 gånger i tv kan få dig att äta ox-hovar till frukost om de så vill!..

När jag var liten kändes det tryggt att tro att farsan var allsmäktig, och viste allt om allt. Men idag svammlar han om att islam täcker 80% utav världens befolkning och att  det ska vara vitlök i Janssons. Han vet alltså inte allt? Tänk om Reinfeldt och Obama inte heller gör det, å inte ens den rika killen med oxhovarna??

Jag känner mig förvirrad, för det skiljer sig inte så mycket mellan exempelvis grannen och vår substitut-pappa, men ändå så vill vi gärna tycka som substitut-pappa, även om det inte känns rätt, men skulle ge grannen en knäskada om han tyckte fel. Tänk på de..Hasch vid julbordet skulle få vilken farmor som helst att stupa utav förskräckelse, men sprit är en självklar tradition. för att  pappa säger att de är så!  Ibland önskar jag att jag kunde åka tillbaka till mitt trygga skogstorp, där  allt var självklart och tjockis-jocke var den största boven som fanns...För att tråkigt nog, så har jag kommit fram till att tjockis-jocke idag har blivit någon som är så mycket svårare att undvika, och att det inte spelar roll vad jag tycker, för jag vet ju inte om jag egentligen tycker så...och inte heller min substitut-pappa vet om han vet vad han tycker.. Och du tror bara att du vet vad du tycker.

Nu går jag och lägger mig, förvirrad och utan att veta varför jag tycker att Extacy, pizza och yatzy i kombination med familjemys låter helt fel i mina öron...

/ Rob&kopp

Haha förlåt Amanda, men skyll dig själv när du tvingar mig att gästblogga!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0